18 Kasım 2011 Cuma

MESNEVİ SOHBETLERİ -17 – NASİPSİZLİK


Hz. Mevlana bir beytinde;

Balıktan başkası onun suyuna kandı, nasipsiz olanında rızkı gecik ti.Demektedir.

Allah’ın rahmeti bol, feyzi sınırsızdır. Fakat bu feyz kaynağına mazhar olan insanları 3 grupta toplanmıştır.

1 – Ümmetin Kâmil ve mükemmel olanlardır ki ne kadar manevi tecelliye mazhar olsalar da onlara tahammül ederler hatta daha fazlasını talep ederler. Bunlara örnek Allah resulünün; 

Ya rabbi sana karşı olan hayretimi artır. Şeklindeki duasıyla tarif edilebilir.

Allah’a olan yakınlığı hat safhada olan peygamberin varisi-Kâmil olanlar da böyledir. Onlarda bu aşk yolunda suya kanmak, harareti geçmek yoktur. Hep daha fazlasını arzu ederler. Bu konuda Hz. Mevlana da kendisini;

Kum suya kandığı halde ne acayip ki ben kanmadım Şu dünyada benim yayıma layık bir kiriş yoktur.”  İfadesiyle dile getirmektedir.

2 – Bu kısımda ilahi tecellinin az bir kısmına kanaat gösterenler vardır. Ki bir arifin; 

Allah’ın aşk kadehinden o kadar içtim ki, bir yudum daha içecek olsam yok olacağım. Sözü güzel bir örnektir.

3 – İlahi zevklerden nasibi olmayanlardır ki bunların Allah’ın feyzinden ebediyen nasipleri yoktur.

Allah bizleri de ilahi feyizleri ve manevi tecellilerinden bizleri de mahrum etmesin duasıyla;

Cumanız Mübarek olsun.


Kaynak; Tahir-ül Mevlevi şerh-i mesnevi