Bugünkü insan türü olan Homo sapiens sapiens’in ilk ferdi olan ilk insan
Adem’in yaratılışı, Doğum tarihi MÖ:3761 veya 3100 olarak belirlenen peygamber
Adem’den çok çok öncelere gitmektedir. Homo sapiens sapiens tarih sahnesine ilk
defa 100.000 veya 200.000 yıl önce doğu Afrika, Ortadoğu ve Asya da çıkmıştır.
Daha sonra bazı kolları buralardan sıra ile Batı Afrikaya (100.000 – 50.000 yıl
önce) Orta ve doğu Avrupaya, (50.000 – 40.000 yıl önce) daha sonra batı Avrupa,
güney ve orta Amerika ile Okyanusya’ya (40.000 – 35.000) yıl önce ve son olarak
Kuzey Amerika’ya (20.000 – 15.000 yıl önce) göç etmişler, veya orada
yaratılmışlardır.
Tekrar etmek gerekirse İlk insan Adem’in ve ilk ademoğullarının dünyada
ki biyolojik yaratılışları en azından 100.000 seneden fazladır. O zaman
MÖ.3.761 veya 3.100 yılında yaratılmış olan peygamber Adem, ilk insan Adem
olamaz. İlk insan ve ilk peygamber, Adem ile Peygamber Adem bu iki insan
arasında geçen zaman diliminde dünyanın çeşitli yerlerindeki başka kavimlere de
pek çok peygamberler gönderilmiş olması gerekir.
*********************************************************
Eldeki mevcut bilgiler dini taassuptan arındırılarak akıl ve mantığın
süzgecinden geçirildiğinde iki farklı Adem'den söz edildiği açıkça
anlaşılmaktadır. Bu bölümde peygamber Adem hakkında görüşlerimizi ortaya
koymaya çalışacağız.
Peygamber Adem'in doğumunu zaman ve mekan koordinatlarına
yerleştirdiğimizde onun MÖ.3.100 - 3.000 yıllarında Sümer ülkesinde yaşamış bir
Sümerli olduğu anlaşılır. Krallar listesinde isminin yer alması Kutsal kitaplarda
ve inanç sisteminde peygamber olarak bilinmesi, onun Sümer ülkesinde hem
siyasi, hem dini bir lider olduğunu ortaya koyar.
MÖ. 3.100 - 2.900 yılları Mezopotamya'da Ubaid ve Uruk dönemlerinden
sonraya rastlayan ve Jemdet Nasr denilen yeni ve parlak bir dönemin hüküm
sürdüğü bir dönemdir. Yazının ve okuma yazmanın gelişmeye başlaması da bu
dönemde olmuştur.
(Prof. Dr. Mümin Köksoy- Yer bilimlerinin katkısıyla NUH TUFANI VE
SÜMERLERİN KÖKENİ s/42 * s/188-189)
****************************************************
"İNSANSI"LAR ve "İNSAN"LAR
O devirde yeryüzünde bir tekâmül sürecinden geçerek bugünkü "insan"a
son derece benzeyen; fakat zihnî fonksiyonlar yönünden düşünce, muhakeme
gibi insanî vasıflardan yoksun; "homo-saphien" olarak
adlandırılan, insan bedeninde hayvanlığı yaşayan topluluklar vardı... Ki
biz bunlara "insansı" demekteyiz...
Bunlar, kişisel menfaatleri için birbirlerine her türlü zararı
verebiliyorlar; kan döküp, fesat çıkarıyorlardı! Yaşamları yalnızca hayvansal
düzeyde olup, yeme-içme, çiftleşme, olabildiğince her şeye sahip olma gibi son
derece sınırlı bir şekilde devam ediyordu.
Elbette o zaman yeryüzünde en bilinçli varlıklar olan "CİN"ler de bunlar üzerinde
istedikleri gibi tasarrufta bulunabiliyorlardı...
Melekler de kendi kapasiteleri ve gördükleri örnekler kadarıyla, "Halife"
olacak "insan"ı, o an'a kadar yaşam süregelmekte olan
"insansı"lar gibi değerlendirerek; yeryüzünde kan dökücü,
fesat çıkarıcı bir varlık zannetmişlerdi!
Oysa, "Âdem" ismiyle işaret edilen "şekillenmiş
çamur" yani "hücresel beden" sahibi varlığa, yani "insansı"ya,
belli bir kıvama -sevveytu- geldikten sonra Allâh, "ruhundan
üfle"miş; böylece o, bir "mutasyon" geçirmişti!
Bundan sonra da "insansı"lar arasında ilk "insan"
olmuştu Hz. Âdem!......
*********************************************************
{{A. İmran/33. ayette de geçiyor, orada Allah’ın Adem’i seçtiği ifade buyruluyor. Allah Adem’i seçti; İnnAllahestafa Ademe ve Nuhan ve âle İbrahiyme ve âle ımrane alel âlemiyn. (A.İmran/33) Allah Adem’i seçti, Nuh’u seçti, İbrahim ailesini seçti, İmran ailesini seçti. Adem’i biliyoruz insanlığın sembol atası. Niye Nuh seçiliyor, peygamber çok, niye bunlar sayılıyor? Seçim için kendi dışında başkaları da olması lazım. Yani seçmekten söz etmemiz için alternatiflerin olması lazım.
Adem’in seçimi ne demek o
zaman? Eğer Adem’in seçimi peygamber seçimi ile alakalı olsaydı arkasına bir de
Nuh’u anmazdı. Değil, Eğer Nuh’u anmışsa tüm peygamberleri anması lazım. O
zaman sadece peygamber seçimi değil, bu ikisi ile bir şey başlamış, bu ikisi
arketip, prototip. Adem neyin Prototipi insanlığın prototipi. Peki Adem’i neyin
içinden seçmiş? Rabbimiz seçtik diyor. Allah seçti İnnAllahestafa Ademe Allah Adem’i seçti. seçmek için
dedim ya eş değerde veya ona yakın değerde başka alternatifler olması lazım.
Demek ki Adem’i kendine benzer diğer unsurlar içinden seçti. O zaman BEŞER yani
canlı varlıklar içinden beşeri seçti, seçince Adem oldu. Beşere ruh üflendi,
ruh üflenince akıl ve irade de verildi Adem oldu. (Mustafa İslamoğlu/ Rabb ismi
videolarından)}}
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
[[lk insan ve yaratılış hakkında... [Prof. Dr. Mehmet Okuyan])
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
[Sual; Adem ile Beşer arasında ne fark vardır.
Cevap; İsrailiyata bulaşmadan bu soruya cevap
verecek olursak insanın irade verilmeden önceki halini kast etmektedir beşer.
İrade verildiğinde Âdem olmuş olur.
Sorun nedir peki? İsrailiyatı üreten akıl canlı
varlık kategorilerine ilişkin anlama problemine sahiptir. Allah beşere ruh
üflemiştir Adem olmuştur. Değil mi? ve nefahtü fiyhi min RuhİY. (Hicr/29)
Ne zaman ki ruhumdan üfledim feka'u lehu
sacidiyn o zaman secdeye kapan.
Esasında melekler insana değil üflenen ruha secdeye davet
edilmiştir. Eğer insana beşerin beşerliğine olsaydı, eğer beşerin etine
kemiğine olsaydı ruh üflenmeden secde ederlerdi.
Sual; İsrail rivayetleri üreten aklın insanın yaratılışına
ilişkin temel problemi ne?
Cevap; Allah’ın beşere üflediği ruhun can olduğunu
zannetmesidir. Yani Allah ruh üflemekle can verdi zannetmesidir. Oysa ki yer
yüzünde canlılık insanla başlamamıştır, insan canlı zincirinin son halkasıdır
ilk halkası değil bu Kur’an la sabittir. Okuyalım;
Evelem yeralleziyne keferu ennes Semavati vel
Arda kâneta retkan. (Enbiya/30) O kâfirler görmediler mi ki gökler
ve yer başlangıçta bitişikti.
Allah Allah..! Ayeti
duydunuz mu? Bu hakikat geçen yy. da keşfedilmiştir. Gökler ve yerin bitişik
olduğu hakikati. Başlangıçta bitişikti kâneta
retkan fefetaknahüma
biz onu sonradan ayırdık. ve ce'alna
minelMai külle şey'in hayy yer yüzü ilk oluştuktan sonra da ne yaptık? ve ce'alna minelMai her canlıyı sudan
başlattık, sudan kıldık. efela yu'minun.
(Enbiya/30) İnanmayacak mısınız? Ne münasebet, Kurban olayım ya rabbi biz kimiz
ki inanmayalım, sen diyeceksin de inanmayacağız.
Kur’an ın inişinden 1.400 yıl sonra ilmen keşfedilen
ilmi bir hakikat dile getiriliyor. İsrailiyatı üreten akıl insanı iki unsurdan
ibaret sayıyor. Nedir? Ceset ve can, cisim ve can. Oysa beşere üflenen ruh 3. Unsurdu.
Yani beşere üflenen ruh beşeri cansız ken canlı yapan şey değil, canlıyken
akıllı iradeli ve vicdanlı yapan şey.
(Mustafa İslamoğlu- Esma-i Hüsna dersleri/ Hâlık)]
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
[[lk insan ve yaratılış hakkında... [Prof. Dr. Mehmet Okuyan])