5 Ocak 2009 Pazartesi

BU EKMEKTEN İSTİYORUM



Güzel Bursa’mızda bir ekmek fabrikamız var. BESAŞ. Bursa’lılara eskiden olduğu gibi kuyruklarda beklemeyi yaşatacak kadar başarılı bir fabrika. Kendilerine buradan teşekkür ediyorum, ama bazı dileklerim olacak. Kulak verirlerse çok sevinirim.
Efendim Besaş en ülkemizde en büyük üç ekemek fabrikasından biriymiş. Günde ortalama 850.000 ekmek üretiyormuş. 1982 de faaliyete geçen fabrika ekmek fiyatlarını serbest piyasa şartlarında dengede tutmak, aşırı zamlanmasını engellemeyi amaçladığı, bugünkü ekmek fiatının 50krş olması vatandaşlar arasında tercih edilen konumda olmasının sebepleri arasında olduğunu da biliyorum.
Yakın zamanlara kadar kullanmıyordum. Diğer ekmeklerden farkının sadece fiyatı olduğunu, yönelen insanların gariban, fakir, daha ucuza yemek için tercih ediyor şeklinde düşünüyordum. Yanılmışım. Yaklaşık 7 – 8 ay önce bir arkadaşımda tattım çok hoşuma gitti. Arkadaşım devamlı kullandıklarını, bayatlamadığını, hele sabah dilimleyip tavada ısıtınca mükemmel yumuşaklıkta leziz hale geldiğini ballandıra ballandıra anlattı. O andan itibaren ben de besaş ekmeğinin tiryakisi oldum. Fakat herhalde benim gibi tadıp tiryakisi olan kişiler çoğaldı ki, ekmek bayiiye gelmeden yarım saat önce kuyruğa girildiği halde çoğu kez ekmek kalmıyor. Kuyruklarda en fazla şikayet kapıcılar nedeniyle oluşuyor. Onlar toptan aldıkları için kuyrukta bekleyenler alamıyor.
Bakkallara neden getirmediklerini sorduğumda kar marjının çok küçük olduğu ve iade almadıkları için bayilik almadıklarını, alanlarında o ekmeğin yanı sıra başka şeyler de alabilme beklentisi ile getirdiklerini belirtiyorlar.
Benim anlamadığım diğer ekmek fabrikalarının neden bu kalitede ekmek üretmedikleri. Çünkü değil 50 krş, o ekmeğe 1 Tl bile verilebilecek bir ekmek. Halbuki bugün üretilen özel fırın ekmekleri, kabartılıp kızartılmış sünger gibi ekmek. Bazen kuyruğa girdiğimde neden onlardan almadıklarını soruyorum. Çiğnediğimde ağzımda büyüyor, hamura dönüşüyor, midemize oturuyor şeklinde şikayetler alıyorum.
Her neyse ben Besaş kuyruklarında bekleyenlerin adına hem Besaş yetkililerinden, hem de özel fırınlardan müşteri olarak bazı isteklerim var. Diyoruz ki.
1 – Besaş üretimi % 50 arttırabilir mi? Şahsi kanaatım 50 krş yerine 60 krş hatta 75 krş bile olsa besaşın tercih edileceğine eminim.
2- Dağıtımı tüm isteyen bakkal ve marketlere yapılabilmesi için satış primi yükseltilebilir.
3- Her ilçede Besaşın kendi ana bayii açıp 24 saat ekmek bulundurulabilmesi Bursalılar olarak dileğimiz. Çünkü bayilerde gelmesi ile 15 dakikada bitmesi bir oluyor.
4 – Özel sektör fırınlarının Besaştan ekmeğin terkibini alıp bir an önce aynı kalitede ekmek üretimi yapmaları kendi menfaatlerine olacaktır.
Herkese her şeyin gönüllerince olmasını dilerim
.