12 Ekim 2009 Pazartesi

KİBİR FELAKETTİR


Nasihati işlemiştik bundan önce,

Bilhassa nasihati vereceklere.

Haydi diyelim uygun bir kişilik,

Hatta sormaya bizzat gittik.

Dinlenecek mi bakalım anlatılanı,

İnsanda bir huy vardır ki adı kibir,

Hep kendini zanneder iş bilir.

Hastaya verilen ilaçtır nasihat,

Kullanırsa işine yarar ancak.

Sorsanız işe yaradı mı diye,

Bilmiyorum der, kullanmadım işte.

Hasta da kullanmazsa ilacını,

Tahmin edersiniz neler olacağını.

Dinimizde de kibir büyük günahtır,

Büyüklenme huyundan çıkandır.

İnançsız olan neden iman etmez?

Büyüklüğündendir, tenezzül etmez.

Büyüklük mahsustur ancak Allah’a,

Azamet yakışır ancak sadece O’na.

Yaratan Allah’tır tabii öldüren de,

Her şeyi bilen de O’dur, gören de.

Ateşe ne atarsanız, veya asite,

yakar eritir dönmez artık size.

Kibirde böyledir, iyilik ve amele,

Yazık edersiniz onca emeğe.

Bu yüzden kovuldu şeytan cennetten,(1)

Kimde varsa bu huy, mahrum nimetten.(2)

Kibir hastalığıdır manevi kalbin,

Belirtisi öfke, yalan, iftira ve kin.

Böbürlenerek yürüme der kitapta Kur’an (3)

Ben yaptım, ben verdim demek kibirdir,

Sevaplar için ise şifası olmayan zehirdir.

İnsanlar arasında kibirdendir fitne,

Nefis cahildir dönmemişse eğitime.

Amelle, ibadetle edilmez Allah’a kulluk,

Alçak gönüllülüktür bil ki gerçek kulluk.

Dostum hastalıktır kibir haberin olsun,

Alçak gönüllü ol, her şey gönlünce olsun.


(1) - Ve o zaman meleklere: "Âdem'e secde edin!" dedik, hemen secde ettiler. Yalnız İblis dayattı, kibrine yediremedi, inkârcılardan oldu. (Bakara/34)

(2) - Allah resulü buyurulu yor ki: "Kalbinde hardal tanesi kadar kibir taşıyan cennete giremez." (hadis/Müslim)

(3) - “Yeryüzünde böbürlenerek dolaşma. Çünkü sen ne yeri yarabilir ne de dağlarla ululuk yarışına girebilirsin.” (İsrâ/ 37)