26 Nisan 2008 Cumartesi

EVRİM BİLMECESİ

Tüm zamanlarda popüler olan bir konu var, evrim teorisi. Bilim adamı değilim ama bir zamanlar kafa yorduğum konulardan olduğu için bir çok makale, yorum, gazete haberlerini takip ederek kendimce sonuçlar çıkarmaya çalışmıştım. Bu konu ile ilgilenenlere kolaylık olur diye yazayım dedim.
Darvin'in Teorisi olarak tanımlanan evrim teorisi; insanların, ilk tek hücreli canlı olan amiplerin binlerce, milyonlarca yıllık sürelerde evrim geçirerek önce suda, sonra karada yaşam şartları etkisi ile gelişerek, son biz yani insan meydana gelmiştir diyor. Bizden önceki son atamız"da maymun imiş. Zaten bunu deyince insanlar tepki gösterdi.
Din merkezli düşünen kesimde Allah tek ve bir defada insanı yarattı ilk insanda Hz.Adem oldu fikrini savunuyorlar.
Bilim adamları bugün biyolojik olarak insan bedenin ilk oluşum zaman süresini 6 milyon yıl olarak tahmin ediyorlar. Bulunan fosiller ve Arkeolojik bulgular hemen hemen bu süreci destekliyor. İnsan genetiğinin diğer canlıların genetik yapısıyla karşılaştırıldığında en yakın maymun türü çıkıyor.
Bilim tarafı böyle diyor. Din merkezlilerin görüşünü yazmıştım. Yazımın başında bende kafa yordum derken dinsel bilgiler bazında yorumlamaya, cevaplar aramaya çalışmıştım. Ama bir türlü mantıksal bir bütünlüğe kavuşturamamıştım. Örneğin Hz. Adem tekse ve ilkse kime peygamber olarak görevlendirildi? Kardeş kardeşle bir araya gelmediyse nasıl çoğaldılar gibi sorular rahatsız ediyordu. Neden sonra bir arkadaşın verdiği Ahmed Hulusi'nin kitaplarından birinde onun ileri sürdüğü teoriyi okudum. Mantıksal bütünlüğü tutturdum.
Kısaca ben şöyle anladım; Günümüzdeki insanı, bedeniyle ve ruhuyla ele almak gerekir. İnsanı tek boyut itibarıyla ele alınması doğru değildir. İnsanın Biyolojik bedeni bilim adamlarının ileri sürdükleri gibi evrim geçirerek son haline ulaşmıştır. Tabii ki o ilk tek hücreliyi de yaratan, ona evrim geçirterek son haline getirende Allah'tır, O'nun ilmi içerisinde gerçekleşmiştir. Son 8-10 bin yıl öncesine kadar da hayvansal formda yaşamış, insansı varlıklar halinde idiler. Sonra yeni bir gelişim, bir mutasyon evresi geçirerek, düşünen, yorumlayan, gelecekle ilgili planlar, hazırlıklar yapabilecek yeteneklere kavuştu. Dini Tanımla eşref-i mahlukat oldu. Bu ilk yeni insanda Hz. Adem oldu. Çevresinde bulunan diğer insansıları aydınlatmak, onlarında bu yeteneklerini kullanabilmelerini sağlamayı öğretmekle görevlendirildi. Dolayısıyla çoğalmakta normal seyrinde, sapıklık bulaşmadan süre geldi. Zaten Kur'an da Hz. Adem'e Halife vasfının verilmesi anlatılırken, Melek ve Cinlerin, önceden de İnsanın varlığını bildikleri, tanıdıkları anlatılıyor.
Sonuç olarak İnsan ilk yaratılış olan tek hücreli varlıktan gelişe gelişe bu günkü biyolojik beden seviyesine ulaşmış, daha da ileri evreye geçerek, bir tür enerji kökenli ruh beden oluşturacak kapasiteye ulaşarak sonsuz hayata geçiş yapabilecek, hatta o boyuttaki yaşamını burada iken düzenleyebilecek kabiliyet ve yeteneğe kavuşmuştur diyebiliriz. Ben bu şekilde ikna oldum.
Her şey gönlünüzce olsun.