10 Eylül 2009 Perşembe

EĞİTİM DANIŞMANLIĞI KÂBUSU.

Günümüzde yaşanan büyük bir tehlike var ve her geçen gün katlanarak devam ediyor.

İşin en vahim tarafı ise öğrenciler büyük bir risk altına girmiş durumda. Geleceğimiz diye üzerine titrediğimiz çocuklarımızı ne idüğü belirsiz kişilerin eline verilmesine izin veriyorsunuz.

Son zamanlarda pıtrak gibi açılan eğitim koçluğu adı altında bir sürü danışmanlıklardan bahsediyorum.

Hızlı Okuma danışmanlığı

Hafıza Teknikleri danışmanlığı

NLP, danışmanlığı

Kuantum düşünce danışmanlığı

Sınav Teknikleri danışmanlığı,

Sinerji eğitim koçluğu,

Vs. vs…

Hangi konuda eğitim görmüşler, Hangi bilimsel kariyere sahipler, kimden izin almışlar belli değil. Sorsanız efendim şu kurslardan belgem var, şu seminerlere gittim, gibi Milli Eğitim Bakanlığının ilgisi izni onayı olmayan kişilerden alınan kurs belgeleri.

Ödenen bir sürü ücretten vazgeçtik ne olsa zenginiz ama çocuklar yetkisiz belki de zararlı ellere veriliyor.

Düşüne biliyor musunuz, basit bir öğretmen bile en az 4 yıl eğitimden geçip formasyon gördükten sonra öğretmenlik yapabildiği halde, 2 haftalık 12 saatlik güya bir kursla eğitimci olabiliyor. Belgeler bile enflasyona uğradı bol keseden dağıtılıyor.

Bu konuya yakın bir yazıyı da MB arkadaşımız Murat sevgi işlemişti. (http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=195375)


Bu konuya devam edeceğim. Çünkü biliyorum ki biz öyle tek bir yazı tek bir uyarı ile uykudan uyanamayız. İlgisi bilgisi olan arkadaşlarımız da konuyu işleyebilirse belki sesimizi duyurabiliriz, en azından ulaşabildiğimiz dostlarımızı uyarabiliriz. Çocuklarını telsim ettikleri kişileri araştırmak ihtiyacı yaratabiliriz diye düşünüyorum.

Şimdilik esen kalın. Her şey gönlünüzce olsun.