3 Mayıs 2008 Cumartesi

KENDİMİZİ DE EĞİTELİM – 3 –

Eğitimden, eğitilmekten sohbetimize devam edelim. Okulların kapanış zamanı olmasından istifade edelim. Ama bu sefer çocuklarımızın değil, kendimizi eğitmekten bahsedelim. Ne dersiniz?
Genellikle kendimizi her şeyi bilir zannettiğimizden dolayı neleri kaçırdığımızı sonradan fark ederiz. Herkese ahkam keseriz de kendimize gelince konuyu değiştiririz. Kulaktan dolma, veya güncelliğini yitirmiş bilgilerle hem çocuklarımızı hem kendimizi zor durumlara soktuğumuzu nedense görmek istemeyiz. Doğru olmayan bir sürü abur cubur bilgilerle beynimizde bir ön yargı oluşturur, yeni, farklı bilgilere bakmayız bile. Size bir şey söyleyeyim mi? Bu bana göre içkiden, sigaradan bile daha ölümcül. İçki ve sigarayla sadece kendimizi yok ederken; bilgisizlik ve ön yargıyla sevdiklerimizi hatta tüm toplumu felakete sürükleriz. Gideceğimiz manevi boyuttaki durumumuzu hiç dikkate almadığım halde zararlarının nerelere uzandığını görüyorsunuz değil mi.
Peki ne yapacağız, yeniden okula mı başlayacağız. Tabii ki hayır. Artık ya çalışan, ya emekli, ya da hala okuyan konumlara dağıldık. Bundan sonra bize detay bilgiler değil, güncel ana başlık bilgileri gerekiyor. Tabii başlıkların altında detay bilgilere de nasıl ulaşacağımızı atlamadan. Önce bunları kendimize göre sınıflandırmamız gerekiyor. Mesela;
1 - İlk yardım ve sağlığımız.
2 - Ev içinde bize yetecek kadar elektrik- su bakım tamir konuları ve aletlerinin kullanımı.
3- Arabamızın yapabileceğimiz boyutta bakım tamir temizlik konuları.
4 - Mutlaka evde internet bağlı bir bilgisayar. Herkesin en azından internette arama yapabilecek, MSN de iletişim kuracak kadar kullanımı bilinmesi.
5 - Güncel haber takibi.
6 - Aktüel bilgilerimizin güncelliğinin takibi.
7 - Çocuğumuzun okulu, öğretmenleri, dersleri, aile içinde yaş grubuna göre eğitim metotları.
8 - İşimiz, iş yerimiz hakkında detaylı bilgi, ve güncellenmesi.
9 - Gelir kaynakları, verimli kullanma yolları.
10 - Aile bireylerinin hobileri, geliştirme yolları, teklif ve çözüm bilgileri.
Benim burada örnek olarak bahsettiğim bu konu tespitini aile içinde disiplin kimden soruluyorsa onun sorumluluğunda olmalıdır. Bir dosya açın . Ailece bir müşterek paylaşacağınız haftada birkaç saati nasıl geçireceğinizi artık düşünmeyin. Aile bireyleri ilgilendiği alanlarda vakit buldukça çalışma yaparak, bu toplantıda raporunu, elde ettiği bilgileri sunar. Çocuklarınızı da bir şekilde hayata hazırlamış olursunuz.
Size bir şey söyleyeyim mi? Başlangıçta gülmemek için kendimi zor tutuyordum. Eşim halı yıkama makinesini ortaya getirip nasıl kurulacağını, deterjan ve suyu nasıl hazırlanıp konacağını bir anlatışı vardı. İnanın hayran oldum. Hele oğlumun dersleri ile ilgili bir çalışmasını power pointte sunum olarak hazırlamış onu izlettirdi. Kendimi okulda hissetim. Ertesi haftaya ben de özel olarak hazırlanmak zorunda hissetim kendimi. Bana inanın televizyon seyretmeye iştahınız kalmıyor.
Sohbetinde kısasının sevildiği gerçeğine uyarak burada keseyim.
Tekrar buluşuncaya kadar her şey gönlünüzce olsun.