2 Mayıs 2008 Cuma

MUTLULUK - 1 -

Bir zamanlar nasıl mutlu olunur, huzur nerededir diye araştırma yapardım. Psikoloji kitapları, bilimsel makaleler, terapiler, tavsiyeler. Neler yapmadım ki. Ama illa istiyordum. Yıllar sürdü. Aradım. Neden sonra çok önemli bir konuyu atladığımı fark ettim. Ben bir İnsandım. İnsanın ne olduğunu öğrenmeden beklentilere geçtiğimi gördüm. Tıpkı araban var içine girip oturuyorsun ama kullanmayı bilmiyorsun. Sonrada şuraya gitmek istiyorum, buraya da istiyorum diyorsun. Gidemeyince de mutsuz oluyorsun.
Mutluluk problemini bu safhaya getirdikten sonra "insan" denilen canlıyı araştırdım. Evrimini, genetiğini, hormonsal faaliyetlerini, Beyin'in işleyiş sistemini, etkileyen faktörler neler neler. İnanın iyice kafayı takmıştım. Hala da öyleyim ya. Müzikle beynin dinlendirilmesinden tutunda, Hafızayı güçlendirmek, algılamayı arttırmak, zihni aktiviteyi yükseltmek için neler yenmesi gerektiği, Beynin bio enerjisinin artması, yenilenmesi için bedenin osmoz faaliyetinden yararlanma, meditasyon, Konsantrasyon ... tüm bunlar ve bunlar gibi konularla ilgili bir sürü bilgi edindim.
Yetmedi. İnsanın sadece biyolojik beden olmadığına göre Ruh ve bilinç özelliklerine yöneldim. Ruh bilim ve parapsikoloji konularını araştırdım. İnanır mısınız Psikokinetik enerji deneyi için bir zamanlar geceleri saatler harcamıştım, cam kasedeki suda yüzen iğneyi hareket ettirmek için. Etrafımdakiler kafayı yedi diyorlardı.
Yetmedi. Din kavramını incelemeye aldım. Kur'anı, Kitab-ı Mukaddesi defalarca okudum. Ondan sonra zaten Tasavvufa merak sardım ya.
Yetmedi Uzay, Galaxiler, güneş sistemi, dünya hakkında bilgi aradım.
Fazla sıkmayayım sonuçta inanın üzüldüm. Tüm evrenin benim yani İnsanın etrafında dönüyor, hepsi bizim için yaratıldı zannederken, Evrenin sonsuz derinliğinde milyarlarca galaksiden Samanyolu’nun ücra bir köşesindeki küçük bir yıldız olan güneşin yaşlı bir gezegenindeki elektro mikroskopla bile görünemeyecek kadar küçücük bir yaratık olarak buldum kendimi. Moralim bozuldu.
Durun moralim düzelsin biraz devam edeceğim.